Upgrade | Film İncelemesi



Herkese selam, ben yine güzel denebilecek bir film izledim ve sizinle paylaşmak istedim. Upgrade filmi benim için yeni bir Black Mirror bölümünden bir farkı yoktu. Filmin konusuna kısaca geçecek olursam.


Film yapay zeka teknolojisinin ileri düzeye geldiği dönemde geçiyor. Çoğu işi makineler yapabilmekte olmasına rağmen, baş karakterimiz Grey eski usul takılmayı seviyor. Kendi kendini süren araba varken eski model arabaya binmek, işini yapan robotlar varken elini kirletip kendi işini kendi yapmak vb. alışkanlıklarından vazgeçemiyor. Eşi Asha ise tam tersi olarak teknolojiyle iç içe yaşayan, her imkanını kullanan bir iş kadını. Yaşam tarzlarından bu derece farklılıklar olması rağmen, gayet mutlu çift olarak gözümüze çarpıyor. Grey sakat kalıyor. (Nasıl olduğunu filmi izleyerek anlayınız. ^-^)



 Sakatlık boyutu nedir? Boyundan aşağısı tamamı ile felç. Makineler yardımıyla yaşıyor. İntehar etmek istese bile evdeki yapay zeka sistemleri buna izin vermiyor. Ardından Eron denilen zengin ve zeki abimiz, buna gelmiş geçmiş en zeki, vücuda sinir görevi görüp, sistemleri düzenleyebilecek Stem adında özel ameliyatla çip takıyor. Stem kendine ait yapay zekasını geliştiren bir sistem. Kendine ait kararları zaman geçtikçe gelişmekte ve bağlı olduğu vücut sahibiyle konuşabilmekte. Tekrardan hareket edebilmeye başlayan Grey, Stem’in gelişmesiyle mevzular ortaya çıkmaya başlıyor. 



Film buraya kadar gayet güzel ve konusu size klişe gelebilir çünkü ölmüş eşinin intikamını alan bir adam. Evet ama işleyiş ve senaryo açısından tamamen tatmin edici bir film oldu benim için. Yönetmene hasta oldum diyebilirim yeni çıkacak filmlerini kesin izlerim. Bir filimde bilim kurgu yeri gelince dram yeni gelince komedi oluyorsa ben izlerim sizde izleyin. İyi seyirler dilerim efendim.
Upgrade | Film İncelemesi Upgrade | Film İncelemesi Reviewed by aahmettsezer on 14.12.18 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.