Kırbaçları hazırlayın! | Castlevania Tanıtım ve İncelemesi!


 Castlevania oyun serisi ilk olarak 1986 yılında çıkmış. Bugüne kadar 30’dan fazla oyunu çıkan seri yeni jenerasyona tanıtımını 2010 yılında çıkan Castlevania: Lords of Shadow oyunuyla yapmış.
Konusu :1400’lü yıllarda Wallachia üzerinde kilisenin büyük bir gücü bulunmaktadır. Bu güç hem politik hem de sosyal alanlarda sonuna kadar kullanılmaktadır. İdealist bir doktor olan Lisa’nın amacı ise kilisenin bu gücünü, ortaya çıkaracağı bilimsel gerçekler ile sarsmak olacaktır. Bu amaçla şeytani bir varlık olan Dracula’nın yanına gider ve korkunç Vlad ile yakınlaşır. Vlad’ın aletlerini kullanarak yeni bilimsel keşifler yapabilme ihtimali bulunmaktadır.
Kilise bu durumdan pek hoşnut kalmaz ve Lisa’yı ölüme mahkum eder. O dönemde sıklıkla tercih edilen infaz yöntemi, kişiyi kazığa bağlayarak yakmaktır. Cadı suçlamasıyla Lisa yakılarak öldürülür. Kilisenin bu tavrına en sert tepki Vlad’tan gelecektir. Wallachia ve çevre kentleri yok etmek için bütün gücünü kullanan Dracula’yı durdurabilecek tek kişiyse Trevor Belmont olacaktır.

YORUM :Netflix yapımı olan animenin konusu 1980’lerde çıkan Castlevania oyunlarına ait. Anime hikayesinin referansı Castlevania III oyunu olmuş. Hikaye, karısının kilise ve insan cemaati tarafından yakıldığını öğrenen Dracula’nın intikam için cehennem ordusunu (yaratıkları) çağırmasıyla başlıyor. Ardından Belmont Ailesi’nin son varisi olan Trevor Belmont, bir büyücü ve bir vampirin Dracula’yı ve ordusunu yok etmek üzere olan macerasını konu ediniyor.

Draculanın bir heybeti vardı. Ancak animede beni asıl korkutan kilisenin karanlık düşünceleriydi. Anime boyunca üzerinde duruldu. Animelerde Japonca’ya, son zamanlarda biraz da Çince’ye alıştım diye midir bilinmez, İngilizce seslendirmeyi hiç beğenmedim.

Ana karakterlerimiz karizmatik, zeki ve cesur insanlar. Anime bunu göstermekte de gayet başarılı olmuş. Çizimlere gelecek olursak özellikle aksiyon sahnelerine ve vahşet sahnelerine çok çalışmışlar. O anlardaki görsellik muazzamdı. Durağan sahnelerdeyse göze batan bir eksiklik görmedim. Müziklerinden bahsetmek istiyorum ama akılda kalıcı bir şey duymadım.
Kırbaçları hazırlayın! | Castlevania Tanıtım ve İncelemesi! Kırbaçları hazırlayın! | Castlevania Tanıtım ve İncelemesi! Reviewed by aahmettsezer on 31.12.18 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.