The Protector (Hakan: Muhafız): Çekmişiz ve Olmuş! | Film İncelemesi



Evet uzun zamandır beklediğimiz Hakan: Muhafız’ı nihayet Netflix'te gördük ve hemen izledim, bazı insanların ön yargı ile yaklaştıkları bu diziye ben tamamen normal bir dizi izler gibi çok fazla umutlanmadan bekledim ve ilk fragmandan beri gün ve gün çıkmasını bekledim. -Gerçekten ikinci sezon bile çekildi hala biz beklemeye devam ettik.- 


İpek Gökdelin Karakalem ve Bir Delikanlının Tuhaf Hikâyesi adlı romanından uyarlandı. Kitabı okuma listeme eklemiş bulunuyorum.  Netflix’in Türkiye’deki ilk orijinal yapımı olmasıyla, başarılı bir kadroyu bir araya getirmesiyle tarihi ve fantastik olanı harmanlayan yapısıyla Türk dizi tarihine büyük bir damga vurarak giriyor. 


Konusuna gelecek olursam; Dizi genel olarak ölümsüzlerile muhafız ve sadıklar arasındaki savaştan ibaret. Ölümsüzler İstanbul’u yok etmeye çalışırken muhafız ve sadıklar onları engellemeye çalışıyor. Dizi bize bu kadar bilgi veriyor, izlerken bazı soru işaretleri kafamda oluşmuyor değil 10 bölüm bana çok az geldi. Karakterlerin hikayeleri daha derin işlenebilir seyirci ile arasında daha sıkı bir bağ oluşturulabilirdi. Bir televizyon dizisi olarak gelse ve her hafta diziyi beklesek bu bağ bir şekilde oluşurdu. -GoT misali ama o dizi ile bunun hikaye yapısını kıyaslamak olmuyor ama siz anladınız.- Netflix dizisi olduğu için ve akıcı bir yapıya sahip olduğu için hemen bitiyor ve kafanızda bir sürü soru işareti ile ekrana bakakalıyorsunuz. Dizinin bölüm uzunlukları ise ideal bir sürede, genelde 35 ile 45 dakika arasında değişen bölüm uzunluklarına sahip diziyi sürükleyici bir şekilde izleyebilirsiniz.


The Protector özellikle oyunculukları ile ön plana çıktı. Çağatay Ulusoy,  Ayça Aysin Turan,  Hazar Ergüçlü, Mehmet Kurtuluş, Okan Yalabık, Yurdaer Okur ve Mehmet Yılmaz Ak. Oyuncu kadrosu çok deneyimli insanlardan oluşuyor ama benim Tekin polisi canlandıran Mehmet Yılmaz Ak‘ın performansını çok beğendim. Diziden erken ayrılmasına çok üzüldüm diyebilirim. Polis karakterini bir tık üst seviyeye taşımış ve kendinden söz ettirmiş. Diğer taraftan Mehmet Kurtuluş‘un performansına değinmeden geçmek olmaz. Özellikle kötü adam rolü ona çok iyi gitmiş ve oyunculuğuyla Mazhar rolünün hakkını vermiş diyebiliriz. Son olarak Okan Yalabık’ı da es geçmeyelim o da performansıyla Faysal karakterini çok iyi taşımış ve övgüyü sonuna kadar hak ediyor. Bana göre bu üç oyuncu gerçek anlamıyla diziyi keyifli kılan insanlar. 

Dizinin efekt sahneleri ile gündeme geldiğinin farkındayım ama sadece bir sahnesi göze çarpıyor ve bunu yapamazlar dediğim sahne ise gayet güzel gelmişti bana, ülkemiz için çok büyük bir adım lütfen izlemeden yorum yapmayalım ön yargılarımızdan kurtulalım ve diziye bir şans verelim. 


The Protector (Hakan: Muhafız): Çekmişiz ve Olmuş! | Film İncelemesi The Protector (Hakan: Muhafız): Çekmişiz ve Olmuş! | Film İncelemesi Reviewed by aahmettsezer on 18.12.18 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.