Samurai Jack İnceleme


Evet arkadaşlar şimdi ki incelememiz ise çocukluğumun efsane ismi "Samurai Jack" kim inanırdı, çocukken izlediğin bir çizgi dizinin incelmesini yapacağımı söyleseydim? İşte ya zaman hızlı geçiyor yada bizler yaşlanmaya başladık çocukken bölümlerini hevesle izlediğim  çizgi filmin bazı bölümlerinde bir konuşma dahi olmazdı ama beni içine çeken o kurgusu ve çizimleri gözlerimi kırpmadan izlememi sağlayabiliyordu. 


Yıllar sonra bizim efsane geri dönüyor diye haberler görmeye başladıkça içim kıpır kıpır olmaya başlamıştı ve ben herkesin "Abi kaç yaşına geldin hala çizgi film mi, izliyorsun?" lafına aldırış etmeden hafta hafta güzelim dizinin finaline adım adım yaklaştım ve bir sona nokta koymayı başardık. 

O halde başlayalım. Geçmişe gelişinin üzerinden 50 yıl geçmiş olarak başlayan hikayede, genç samurayımız hiç yaşlanmamakla beraber -zaman onun üzerinde ki etkisini kaybetmiş- klasik samuray görünümünü bir kenara bırakıp teknolojiye ayak uydurdu. -Ah ilk fragmanda ki zırhı işte tam bir modern samuray olmuş dedim.- 


Lakin yeni sezonun 10 bölümden oluşması kafamda yapımcılar tarafından "Abi bizim bitmemiş bir projemiz vardı ona nokta koyalım hadi hadi!" dercesine kısacık bölümlere sıkıştırması biraz sinirimi bozmuştu. Zaten bölümlerde toplasan bir iki dakikayı aşmayacak konuşmalar yer alıyor lakin yine kafamı önüme eğip buna da şükür diyor ve çizgi diziyi bitiriyordum. 


İzlemeyen yoktur sanırım ama yinede açıklayayım. Aku’nun dünyayı ele geçirmesi ve kendisini yenebilecek tek varlığı taşıyan samurayı yok olmasına ramak kala geçmişe göndermesi üzerine samurayın kendi zamanına dönüş için yollar ararken karşılaştığı olayları anlatıyor bu bizim efsane diye tabir ettiğimiz çizgi dizi. 



Bizim Jack artık hayattan bezmiş ve kendi halinde takılıyor kimi zaman eski benliği ile kavgalarını görüyoruz ve kılıcının kayıp olması gözden de kaçmıyor. Samurayın son yolcuğunu biz izledik ve beğendik gibi bir şey oldu. Eğer siz henüz izlemediyseniz geçmişe bir dönüş için hazır olun.


Aku abimizin ise kendi çapında bunalımları var ve bu sahneler çoğu zaman eğlendiriyor ve koskoca Aku karanlık taraf, dünyayı ele geçirmiş kişi ne hale bürünmüş diyerek şaşkınlıkla ekrana baktığımı hatırlıyorum.



Yıllar sonra yeni bir sezonun yayınlanmasının nedeni Samurai Jack’in eski seslendirmeni Mako İwamatsu’nun anısını yaşatmaktı. Burada adamlara şapka çıkarılır işte tamamen bir anma için yapılan tüm hazırlık hayranlar tarafından biz efsaneyi unutmadık, büyüdük ama izleriz ulan! Dedirtti ve izledik, izletmeye çalışıyoruz. 


Ve son olarak izlemek ve merak edenler için buyurun fragman 



Samurai Jack İnceleme Samurai Jack İnceleme Reviewed by aahmettsezer on 31.8.17 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.