Death Note - Ölüm Defteri Netflix - Film İnceleme ve Eleştirme


Uzun zamandan beri hevesle ve heyecanla beklediğimiz Death Note Netfix filmi bu gün bizlere sunuldu. Bizde durmadık hemen izledik ve ne ummuştuk ve bulduk sizlere sunmaya geldik. İzlemeye değer mi, değmez mi? Bunun sorusu işte bu incelememizde yer alacak. 



Bildiğimiz gibi daha önceden yazdığımızda fragmanı inceledik ve Death Note hakkında bilgi sahibi olmayanlar için açıklama yapmıştık, o yüzden bu yazımızda onlara yer vermeyeceğiz. Death Note hakkında bilgi sahibi değilsen "  Netflix’in Death Note Uyarlaması (Ölüm Defteri)" yazımızı okumanı öneririm. Her sorun ortadan kalktığına göre haydi başlayalım. 


Bizim Light tam bir Amerikan genci gibi ekrana getirilmiş, sorunları odasının dağınıklığı ve bunlar yetmez gibi cezaya kalması filmi izlerken bizim Light değil dedim bu tabi ki daha önceden anime ve mangada gördüklerime dayanarak yazabiliyorum bunu. Defter ile karşılaşması biraz bana garip geldi. Tamam film diyoruz zamanları kısıtlı diyoruz fakat bu kadarı yuh dedirtti. 


Light para karşılığı ödev yapan ve kız peşinde koşan biri gibi yansıtılmış bu sinir bozucu ve anladık anladık amerikan kültürünü iyi işlemişsiniz dememize neden oluyor bu, defteri aldıktan sonra ki Ryuk ile karşılaşmasını fragmanda görmüştük fakat iki üç kere daha gördüğünde korkması beni çileden çıkardı. "Kesinlikle bizim Light değil." bunu film esnasında kaç kere dediğimi tahmin edemezsiniz. 

Ölüm sahneleri biraz abartılmış gibi geldi. Ben Death Note mu izliyorum, yoksa Son Durak filan mı? Dediğim oldu. Cidden film olunca biraz abartması gerekmiş sanırım Netflix cephesinin. 


Ryuk sahneleri ise o alışa geldiğimiz anime de olan komikliği ve bizi güldürmesi biraz gerilim yerini almış ve tam bir gerilim filmi gibi köşeden köşeden yanaşması ile bizim oğlan Light'ın korkmasına neden oluyor. 

Ryuk fazla gözükmedi bu bazılarımız için üzücü olabilir fakat görsel efekti beni tatmin etti. Sanırım filmde tek beğendiğim Ryuk oldu. 


Yagami Light filmde Misa için her şeyi yapabilecek potansiyelde aşk yaşayan bir ergen gibi gösterilmesinden ziyade o alışa geldiğimiz akıl oyunlarını filmde aramayın. Bu büyük bir hata olmuş şahsen, akıl oyunlarından ziyade filme bize hemen içine çekmeyi planlamışlar ki zaten bunu yapmalarına gerek yoktu konusunun farklılığı izleyici içine çekiyordu. Akıl oyunlarının olmayışı ve Misa karakterinin sanki Light karakterinden daha zeki göstermeleri ve L'nin animeden tamamen aykırı tutumu beni filmden soğutan bahaneler oldu. 


O animeyi izlediğim zaman ki heyecanımı hatırlıyorum da film benim için tamamen sıkıcı geçti fakat dediğim gibi hakkında çok bilgiye sahip olmamdan mıdır, yoksa en sevdiğim animenin filmini büyük beklenti halinde izlememden midir? Bilinmez ama siz  beklentinizi yüksek tutmayın derim. 



Öncelikle fragmandan büyük heveslerle ve filmin bir Netflix filmi olmasından dolayı beklentilerimiz cidden çoktu. Fakat her film uyarlamasında olduğu gibi yine şaşırmadık ve mutlak bir hayal kırıklığı oldu. Benim için dediğim kısım mangayı okumuş ve animesini izlemiş kesim oluyor. Fakat eğer siz daha önce Death Note hakkında bilgi sahibi değilseniz sizin ağzının suyu aka aka izleyeceğinizi söyleye bilirim. 

Death Note - Ölüm Defteri Netflix - Film İnceleme ve Eleştirme Death Note - Ölüm Defteri Netflix - Film İnceleme ve Eleştirme Reviewed by aahmettsezer on 26.8.17 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.