Rüyalar Karabasanlar-1 | Kitap Yorumu


Herkese selam yine ben ve yine bir King kitabı ile karşı karşıyayız. Rüyalar Karabasanlar-1 kitabı sekiz kısa öyküden bir araya geliyor ve yine ustanın romanları kadar öykülerinin de harika olduğunu görmüş oluyoruz. Dolan'ın Cadillac'ı zaten film oldu ki benim en sevdiklerimin arasında filmini de yakında izleyeceğim. Küçük çocuklara katlanmak güçtür, ithaf ve benim sevgili tayım hikayelerini beğendim. Şimdi kitaptan bahsedecek olursam.


Dolan'ın Cadillac'ı: Öğretmenlik yapan bir adamın karısının ölümüne neden olan mafya liderine karşı yaptığı planları ele alıyor. O satırları okudukça ben yorulmuştum. 
Küçük Çocuklara Katlanmak Güçtür: Öğretmenlik yaptığı okulda bazı çocukların ilginç davranışını saptayan bir kadının yaşadığı korku dolu anları anlatıyor ki baya etkilemişti ve öğretmen benim için ortaokul Türkçe öğretmenimi hatırlattı. 
Gece Pilotu: Seri katil bir vampirin peşine düşen gazeteciyi konu alıyor.
Popsy: Popsy’de, karakterimiz kumar borcunu ödemek için çocukları kaçırıp, onları satmak gibi bir batağa saplanmıştır. Biraz garipsemiştim ama gayet güzeldi.
 İthaf: Oğlunun yazdığı bir kitapta kendisine ithafta bulunması nedeniyle bir arkadaşına başına gelen garip olayı anlatmaya başlayan kadını ele alıyor. 
Benim Sevgili Tayım:  Ölümü bekleyen bir adamın torunu ile olan sohbetini ele alıyor.
Marple Sokağındaki Ev: Uzaylı hikayesi, evlerinde deliklerden sızan bir ışık huzmesi bulan çocukların, annelerini kurtarma hikayesi, potansiyel amerikan filmi gördüm okurken. 
Oynayan Parmak: Teoride güzel pratikte idare edecek bir hikaye, lavabosundan parmak çıkan adamın gerilimli hikayesi  okurken parmaklarımı kontrol etmedim değil. 


‘Bir on sentliğin bir treni raydan çıkaracağına inanıyorum.
New York kanalizasyonunda timsahlar ve midilliler kadar büyük fareler olduğuna inanıyorum.
Bir çelik çubukla bir insanın gölgesinin kopartılacağım inanıyorum.
Bir Noel Baba olduğuna ve Noel zamanında sokakta gördüğüm o kırmızı elbiseli insanların onun yardımcıları olduğuna inanıyorum.

Benden bu kadar sanırım sevdiğim bir King kitabı daha ama King'e başlayacaksanız bu kitap ile başlamanızı önermem, daha akıcı romanlarını seçebilirsiniz. İyi okurlar dilerim.
Rüyalar Karabasanlar-1 | Kitap Yorumu Rüyalar Karabasanlar-1 | Kitap Yorumu Reviewed by aahmettsezer on 15.9.18 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.